Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je gewenste artikelen in je winkelmandje via de productpagina (gele knop). Vervolgens kun je de bestelling in eenvoudige stappen voltooien. Controleer alle belangrijke gegevens, zoals adres, naam en e-mailadres. Rond het af door te betalen via iDEAL, PayPal, Bancontact, Creditcard, Achteraf betalen met Riverty . Afrekenen kan bij ons met en zonder account. Als je de bestelling met je AutoCura-account bestelt, gaat het sneller omdat we je dan al kennen. Tevens zijn alle prijzen die vermeld staan op onze webwinkel inclusief btw.
Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Heb je per ongeluk een verkeerd artikel besteld of wil je een naam/adres wijzigen? Dit is in de meeste gevallen geen probleem. Je bestelling kun je alleen wijzigen als je nog geen verzendbevestiging hebt gekregen. Neem contact op met onze klantenservice om de naam of het adres van je bestelling aan te passen. Mocht er iets moeten worden gewijzigd, neem dan direct contact op met onze klantenservice.
Kan ik ook zakelijk bestellen?
Garagebedrijven, partners en andere automotive gerelateerde bedrijven kunnen bij ons bepaalde artikelen tegen een gereduceerde prijs aanschaffen. Dit geldt enkel voor bedrijven gerelateerd aan de automotive branche. Neem hierover contact met ons op en we kijken samen naar de mogelijkheden. Alle verzoeken worden tevens gecontroleerd aan de hand van bij de Kamer van Koophandel bekende gegevens.
Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg tijdens het bestellen?
Een foutmelding kan diverse redenen hebben. Om te kijken waar het probleem ligt, kun je het beste contact met onze klantenservice opnemen.
Hebben jullie kortingscodes?
Wij werken in het algemeen niet met kortingscodes, omdat wij enkel producten leveren met de beste prijskwaliteitsverhouding. In enkele uitzonderlijke gevallen, zoals met onze samenwerkingspartners, werken we incidenteel met een specifieke kortingscode. Bij ons kunnen kortingscodes niet tegelijkertijd worden gebruikt en een kortingscode kan maar 1 keer worden gebruikt.
Met uitzondering van PayPal vinden alle verdere betalingen plaats via onze betaalpartner Rabo Smart Pay. Tijdens het bestelproces kunt u kiezen uit de volgende betaalmethoden:
Met iDEAL kunt u uw bestelling makkelijk, snel en veilig afrekenen in de vertrouwde internet betaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u dus eigenlijk al gewend bent! Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct en eenvoudig met iDEAL betalen.
Een voordeel van iDEAL is dat wij de betaling direct ontvangen en daarom ook direct uw bestelling in orde kunnen brengen.
Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internet bankierder kunt u direct gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden of speciale software moet installeren. Bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verricht worden.
Een voordeel van Bancontact/Mister Cash is dat wij de betaling direct ontvangen en daarom ook direct uw bestelling in orde kunnen brengen.
Wij accepteren betalingen met zowel MasterCard, Maestro als Visa & V Pay. Betalen met creditcard is extra veilig door de 3D secure beveiliging (MasterCard SecureCode of Verified by Visa).
Bankoverschrijving
Zodra u uw bestelling heeft afgerond ontvangt u per e-mail een orderbevestiging en tevens een aparte e-mail voor de overboeking. Hierin vindt u alle benodigde informatie waarmee u uw betaling kunt voldoen.
Let op: uw bestelling wordt pas verwerkt en verzonden als de betaling door ons is ontvangen.
Indien u kiest om met PayPal te betalen dan wordt u na het bestellen direct doorgestuurd naar de website van PayPal.
Indien u al een account bij PayPal heeft dan kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Als u nieuw bent bij PayPal dan kunt u zich ook als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen.
Achteraf betalen kan net even een iets prettiger gevoel geven. Zo heeft u de mogelijkheid om uw bestelling eerst goed te beoordelen en loopt u daarnaast geen enkel risico.
Riverty (voorheen Afterpay) is de meest gebruikte achteraf betaalmethode van Nederland. Na ontvangst van de bestelling heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Dit gaat met één klik op de knop via de digitale factuur per e-mail of met de Riverty app. Let op: je betaalt dus niet rechtstreeks aan AutoCura.
Voor specifieke vragen over de factuur kunt u contact opnemen met de klantenservice van Riverty.
Kan ik kiezen wie mijn pakket bezorgt?
PostNL, DHL & DPD
AutoCura werkt samen met PostNL, DHL. Bestellingen met artikelen onder de 30 kg en/of kleiner dan 1,5 m worden doorgaans bezorgd door PostNL. Voor bestellingen met artikelen boven 30 kg en/of met afmetingen groter dan 1,5 m doen we automatisch beroep op de hierin gespecialiseerde vervoerders. U krijgt dan vanzelf een e-mail met de leveringsdetails. Het kan bij uitzondering echter ook voorkomen dat uw kleine bestelling met DHL & DPD verzonden, denk hierbij bijv. aan de feestdagen of personeelsproblemen bij een vervoerder. We zullen de best mogelijke manier voor u kiezen.
Wat is de levertijd?
De voorraad-artikelen uit je bestelling mag je al vanaf de volgende dag met PostNL of DHL verwachten wanneer je op werkdagen vóór 16 uur bestelt. U kunt op de product pagina’s zelf al zien wat de verwachte levertermijn is.
Kies uw thuisadres of één van de vele afhaalpunten dichtbij huis.
Hoe kan ik mijn pakket volgen?
Je ontvangt een verzendbevestiging van ons met de track & trace link zodra je bestelling klaar staat in ons centraal magazijn. Het kan zijn dat je niet onmiddellijk een status over het bezorgmoment ziet in de track & trace op het moment dat je de bevestiging ontving. Probeer het enkele uren later want de track & trace info wordt regelmatig bijgewerkt (meestal na middernacht). Zo is er een eerste update wanneer je bestelling in het sorteerproces van de bezorger zit.
Klik hier voor de track & trace pagina van PostNL.
Klik hier voor de track & trace pagina van DHL.
Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?
Dan geven ze het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen. Als we je e-mailadres hebben, dan krijg je een bericht over waar je pakket is bezorgd. Heb je de PostNL-app? Daarmee kun je ook zien waar je pakket is.
Let op: per 1 juli 2022 geven ze alle informatie over de locatie van je pakket zoveel mogelijk per e-mail of in de PostNL-app.
Wat zijn de verzendkosten?
Dit zijn de kosten voor het klaarmaken en verzenden van jouw bestelling.
- Gratis vanaf €60,-
- Voor bestellingen naar NL & BE onder de €60,- brengen wij €6,95 in rekening
De verzendkosten worden ook vertoond in het overzicht voordat je je bestelling afrekent. Soms zijn voor kleine producten die via brievenbuspakket verzonden worden nog lager.
Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling retour te sturen?
AutoCura is een onderneming waarbij service en klanttevredenheid absoluut voorop staan. Bent u dus niet 100% tevreden over uw bestelling, dan kunt u deze indien gewenst gedeeltelijk of volledig en binnen 14 dagen gratis aan ons retourneren. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van uw bestelling.
Het kan voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren. Wat de reden ook is, u heeft het recht om de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product in de originele verpakking (inclusief verzegelde dop) binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Een belangrijke voorwaarde is dat het product niet geopend is. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken in de mate die nodig is om de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Het uitgangspunt is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.
Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U ontvangt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. De kosten voor het retourneren van het product van uw huis naar het retouradres van AutoCura zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruikmaakt van het herroepingsrecht, dient het product samen met alle geleverde accessoires en in de originele staat en verpakking te worden geretourneerd aan AutoCura. Om van dit recht gebruik te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten, mits het product in goede staat is ontvangen.
Wij streven er altijd naar om onze producten in optimale conditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling tijdens het transport beschadigd raakt, wat vervelend is! In dat geval is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier. Indien het gebrek binnen de garantie valt, zullen wij kosteloos zorgen voor vervanging.
- Vermeld altijd uw naam en ordernummer in uw e-mail.
- Voeg foto’s van het defect toe.
Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Je factuur is ook gelijk je garantiebewijs, bewaar ‘m dus goed. We sturen je factuur per e-mail mee met je bestelbevestiging.
Wanneer gaat het garantietermijn in?
Je garantieperiode start direct vanaf de aankoopdatum.
Hoelang geldt de garantie?
Voor de meeste producten geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar. (Bij bepaalde producten kan dat zelfs oplopen tot 6 jaar.) In deze garantieperiode heb je volledige garantie op fabricagefouten. De garantieduur vind je op de productpagina.
Wat als er onderdeel mist van mijn bestelling?
Is je bestelling niet helemaal in orde? Dat lossen we graag voor je op. Neem contact op met onze klantenservice.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@autocura.nl of via het online retourformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat u een ander product ontvangt dan dat u heeft besteld. Uiteraard zullen we dit vervelende probleem voor u oplossen. In dat geval is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier.
Let op: het herroepingsrecht vervalt voor:
- Producten met een beperkte houdbaarheid;
- Producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- Producten die na levering zijn gebruikt;
- Producten die na levering vermengd zijn met andere producten.
Wat is de beste manier om mijn bestelling retour te sturen?
Stap 1: Vul het online retour formulier of ons contact formulier in om het juiste retour adres te verkrijgen. We werken met meerdere magazijnen dus op deze manier krijgt u binnen 24 uur het juiste adres van ons.
Stap 2: Voeg een ingevuld herroepingsformulier toe of zorg voor een zo volledig mogelijk ingevuld Online retourformulier.
Stap 3: Plaats de artikelen terug in de bijbehorende verpakkingen en doe ze in de verzenddoos.
Stap 4: Zorg dat uw product stevig in de doos ligt, eventueel vult u de doos op met bijv. wat oude kranten. Sluit de verzenddoos stevig af.
Stap 5: Noteer het verkregen retouradres op de doos of meld uw verzending online aan bij PostNL.
Stap 6: Breng het pakketje naar het dichtstbijzijnde postkantoor en verzend het naar het verkregen retouradres van BorderRun B.V. Bewaar de track & trace-code goed! De kosten voor retourzending zijn voor uw rekening.
Stap 7: Het bedrag van uw order incl. eventuele betaalde verzendkosten zal worden teruggestort op uw rekening.