Retourneringsbeleid & garantie

AutoCura is een onderneming waarbij service en klanttevredenheid absoluut voorop staan. Bent u dus niet 100% tevreden over uw bestelling, dan kunt u deze indien gewenst gedeeltelijk of volledig en binnen 14 dagen gratis aan ons retourneren. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van uw bestelling.

Het kan voorkomen dat u een bestelling wilt retourneren. Wat de reden ook is, u heeft het recht om de overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product in de originele verpakking (inclusief verzegelde dop) binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. Een belangrijke voorwaarde is dat het product niet geopend is. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U mag het product alleen uitpakken in de mate die nodig is om de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Het uitgangspunt is dat u het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.

Na annulering heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U ontvangt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. De kosten voor het retourneren van het product van uw huis naar het retouradres van AutoCura zijn voor uw eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om van dit recht gebruik te maken, kunt u contact opnemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten, mits het product in goede staat is ontvangen.

Garantie & defecten

Wij streven er altijd naar om onze producten in optimale conditie aan u te leveren. Toch kan het voorkomen dat een bestelling tijdens het transport beschadigd raakt, wat vervelend is! In dat geval is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier. Indien het gebrek binnen de garantie valt, zullen wij kosteloos zorgen voor vervanging.

  • Vermeld altijd uw naam en ordernummer in uw e-mail.
  • Voeg foto’s van het defect toe.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel?
Je factuur is ook gelijk je garantiebewijs, bewaar ‘m dus goed. We sturen je factuur per e-mail mee met je bestelbevestiging.

Wanneer gaat het garantietermijn in?
Je garantieperiode start direct vanaf de aankoopdatum.

Hoelang geldt de garantie?
Voor de meeste producten geldt een fabrieksgarantie van 2 jaar. (Bij bepaalde producten kan dat zelfs oplopen tot 6 jaar.) In deze garantieperiode heb je volledige garantie op fabricagefouten. De garantieduur vind je op de productpagina.

Wat als er onderdeel mist van mijn bestelling?
Is je bestelling niet helemaal in orde? Dat lossen we graag voor je op. Neem contact op met onze klantenservice.

Verkeerde levering

In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat u een ander product ontvangt dan dat u heeft besteld. Uiteraard zullen we dit vervelende probleem voor u oplossen. In dat geval is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice of vraag uw retour online aan via het Online retourformulier.

  • Vermeld altijd uw naam en ordernummer in uw e-mail.
  • Voeg foto’s van het defect en de pakbon toe.

Uitzonderingen op retourneren

Let op: het herroepingsrecht vervalt voor:

  • Producten met een beperkte houdbaarheid;
  • Producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • Producten die na levering zijn gebruikt;
  • Producten die na levering vermengd zijn met andere producten.

Retourneren via een PostNL-punt

Stap 1: Vul het online retour formulier of ons contact formulier in om het juiste retour adres te verkrijgen. We werken met meerdere magazijnen dus op deze manier krijgt u binnen 24 uur het juiste adres van ons.

Stap 3: Voeg een ingevuld herroepingsformulier toe of zorg voor een zo volledig mogelijk ingevuld Online retourformulier.

Stap 2: Plaats de artikelen terug in de bijbehorende verpakkingen en doe ze in de verzenddoos.

Stap 4: Zorg dat uw product stevig in de doos ligt, eventueel vult u de doos op met bijv. wat oude kranten. Sluit de verzenddoos stevig af.

Stap 5: Noteer het verkregen retouradres op de doos of meld uw verzending online aan bij PostNL.

Stap 6: Breng het pakketje naar het dichtstbijzijnde postkantoor en verzend het naar het verkregen retouradres van BorderRun B.V. Bewaar de track & trace-code goed! De kosten voor retourzending zijn voor uw rekening.

Stap 7: Het bedrag van uw order incl. eventuele betaalde verzendkosten zal worden teruggestort op uw rekening.

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

Als de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit binnen de bedenktermijn kenbaar te maken aan de ondernemer via het modelformulier voor herroeping of op een andere duidelijke wijze. De consument dient het product zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de melding zoals bedoeld in lid 1, terug te zenden of te overhandigen aan de ondernemer of een gemachtigde daarvan. Dit is niet nodig als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf op te halen. De consument heeft in elk geval de terugzendtermijn in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken. De consument dient het product terug te sturen met alle geleverde accessoires, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking, en volgens de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de consument. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer heeft aangegeven de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten van terugzending niet te dragen. Als de consument gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten automatisch ontbonden.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@autocura.nl of via het online retourformulier. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”

Bijlage I: Formulier voor herroeping